Jan 16, 2011

Tragedi Natrah

Andai aku seorang ibu..

ingin aku tahu bagaimana rasa hati memberi anak pada bukan bangsa sendiri..

ingin aku tahu bagaimana rasa hati menerima anak bukan bangsa sendiri..

ingin aku tahu bagaimana mempertahankan seorang anak yang bukan dari darah daging sendiri

ingin aku tahu derita menerima hakikat hilang kuasa menjaga permata hati

ingin aku tahu mengapa begitu benci

ingin aku tahu mengapa dikurung dan dipaksa anak tanpa rasa hati

ingin aku tahu apa rasa apabila anak membenci diri

~seharian membaca tanpa henti~

dan

andai aku seorang ibu..
ingin aku tahu bagaimana rasa apabila anak yg dulu dibela datang mengaminkan doa di kubur ku sendiri...

perasaan pilu membaca derita setiap insan yang terlibat dlm tragedi ini..

13 comments:

niesz said...

mesti best kan cite nie.. :)

atie said...

sangat best dan sangat sedih..emosi berubah mengikut emosi natrah kt setiap helaian buku...huhu

sukahaha said...

macam iklan buku jer hehehe...

jemput sini yer
blog Matdin

atie said...

@matdin:boleh tahan la iklan buku..buku pun mmg best la..utk org yg menghargai agama dan bangsa sendiri..

sukahaha said...

oo.. atie jual buku ek? hehe..

jemput sini yer
blog Matdin

E.d.Y said...

best ke cite natrah ni?

atie said...

@matdin:xjual la buku..tolong promote..sila baca buku ni

atie said...

@edy:best..

Un Phat Lee said...

arrrggghh..rase nak nangis lak tetiba...

atie said...

@phat lee:jangan nangis~

Amy Syaquena said...

Bunyi macam best je cite nie...

atie said...

@amy:kisah benar..mestila best kan

sukahaha said...

la.. igtkan rekaan semata-mata hehe..

jemput sini yer
blog Matdin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...