Feb 10, 2011

Pasir Kubur

Bukan Pasir Kubur..tapi nama Tempat perkelahan..

actually ni tempat perkelahan sungai kt sg. Lembing Kuantan..

Perkelahan Pasir Kubur

Tempat Mandi yang best..air sungai cantik..byk batu2..boleh licin kan tapak kaki..

hah..nak sampai dah

Cantik tak?Alam Semula Jadi tanpa diganggu


air sungai ye jernih..bukanla mcm teh susu warna ye..Sejuk!



cantik kan???cepat cakap c
antik!!
Sekian..Jom Jalan2..(^_^)

45 comments:

Encik MamaT said...

atie... g berkelah kat sana ke.. bestnya.... huhu

atie said...

@encik mamat:bukanla berkelah sgt..bw anak sedara mandi manda~

BRO_MONDAY said...

miss atie : batu² banyak, pastu kite jalan atasnye bagus !!! refleksologi kaki...('',)

p/s : Sila lah BW ye...tengkiu...
1. New Entry "^ SeLaMaT TiNGGaL MuSTiKa ^"

atie said...

@bro_monday::refleksologi la..skt kaki2 kteorg pijak2 ni..hehe

BRO_MONDAY said...

miss atie : sakit? memam camtu lah..kalo sakit, tanda nye kaki masih baik berfungsi lagi...kalo x rasa apa², bahaya oooo....koh koh koh apa² pun, best dan seram gak nama pot ni...

p/s : Sila lah BW ye...tengkiu...
1. New Entry "^ SeLaMaT TiNGGaL MuSTiKa ^"

atie said...

@bro_monday:bukan ke kalau sakit makna ye byk penyakit dlm bdn??hehe
dah sebelah ye kubur..jadila nama pasir kubur..haha

BRO_MONDAY said...

miss atie : adehhh~ maksud ai, kalo x rasa tentu ada samtin rong kat kaki yu tu...koh koh koh kalo ada rasa sakit tu, makna nye normal lah....('',)

p/s : Sila lah BW ye...tengkiu...
1. New Entry "^ SeLaMaT TiNGGaL MuSTiKa ^"

atie said...

@bro monday:hahaa..nampak ye semua yg pergi ke sungai tu aritu normal..masing2 tak sampi 5 minit pun pijak..haha..kecuali anak sedara berguling2 mandi dlm sungai..kiki

Ujang9897 said...

tanak ckp cantik...


sbb pergi tak ajak

atie said...

@ujanG:erk..ujang jeles..ajak la yana pergi..hehe

E.d.Y said...

menakutkan je nama tempat tu..huhu

Nono Fara said...

suasana yang refreshing. :) .. berpacat tak? lol.. org tak suka area hutan2 sungai2 nie sbb takut pacat.

atie said...

@edy:yela..kan dah kata sebelah ye kubur..

atie said...

@nono:tak ada pacat disini..batu2 je byk2~

saya_arief said...

oo..pegi xajak yea..
;p

atie said...

@saya_arief:perlu ke ajak encik..encik kan cuti peristiwa..lalalala~hehe

YanaMIB said...

cantik cantik..hehe..xpernah dgr nama tpt nih..nk ty membe aa kut dia tau tpt ni katne..hihi~ ^_^

sahromnasrudin said...

cantiknya ayer tue..boleh buat minum kan

atie said...

@Yana:cantik2..atie pun 1st time pergi..hehe

atie said...

@sahromnasrudin:boleh agaknya..tak fikir plak nak minum~hehe

Fairus Bin Mamat said...

NAMA TEMPAT MISTERI.. TAPI TEMPATNYA CANTIK..

atie said...

@fairus:yup..mmg cantik sgt..nama misteri tu tak tahu la..yg tahu sebelah ada kubur..kiki

kelana fana said...

canteknya scenery kat ctu.. jernihnya air, tentu sejuk.. mandi beznya..

atie said...

@kelana fana:yup..mmg sejuk sgt air ye..agak deras..kalau leka boleh hanyut..huhu..tepi2 hutan lg..tak ramai tahu sini~

EB said...

Waaa best2... Nak g sini la juga..

atie said...

@EB:Hi EB..salam kenal!thanks follow atie..

dtg la kuantan kalau nak pergi sini~

~ yus ~ said...

ok, ok, memang cantik! Kang cakap tak cantik ada org kecik hati pulak..hihihi.

p/s: hari tu atie datang dari S'pore, ni akak tgk atie dtg dari Kwai Chung Cina pulak dah..huhu. Mana punya signal atie pakai ye?..hehe

atie said...

@kak yus:haha..pki server cina plak~singapore agak slow jugak + byk block~(^_^)

perondajaketbiru74 said...

wow best tempat ni...camner nak pergi? bole bg direction tak?

Miss dorayAki said...

subhanallah.. jernih sungguh air tu ;)

muhsin aminudin said...

nmpak bayang2 kt air tu. bayang2 sape tu?

atie said...

@perondajaketbiru74:alamak..pjg dan unik ye la nick u..kiki

bab2 direction ni mmg fail la..dr Highway LPT exit kt Kuantan..pas tol..ada simpang 3 pergi kanan..pastu terus..smpi nampak kanan ada jambatan rendah..tu je dpt bgtau..hehe

atie said...

@Miss dorayAki:ni air sungai br turun dr bukit..hehe..tak tahula..biase ye org ckp mcm tu kalau jernih ni~

atie said...

@muhsin aminudin:untuk pengetahuan..bukan saya yg mengambil gambar..kiki..saya tolong rembat gmbr..lalalala..brother in law yg amik dr dslr die..i xrela camera cabuk i masuk air..hoho

niesz said...

cantik sgt!hehe..jernih giler air die kan..

sedey nye..jom bc cni :interview untuk cari penguli tepung rupanya..hampeh!!

eqbalzack said...

perghh...lama abgeq tak mandi sungai...
tapi nama tempat seram sket 'pasir kubur'..hehe

Khairul Amry Mohamad Puad said...

nama tempat buat takut jer. huhuhu...pasir kubur...kang tak pasal2 ada kubur. hoho...
mungkin ada cerita disebalik tempat tu kot. kan kan kan..menarik gak tempat tu. air jernih, boleh minum tak? hehehe

suri solehah said...

salam..nampak air tu terasa dingin kan..tambah musim panas menjadi2 kat tempat akak ni..terasa nak join berkelah sekali kat situ

atie said...

@niesz:tgk dlm gmbr jernih..tgk depan mata lg jernih..

atie said...

@eqbalzack:kt KL susah nak dpt sungai mcm ni~hehe..bukan nama je seram..tempat pun dekat ngan kubur..

atie said...

@khairul Amry:bukan tak pasal2 ada kubur..mmg ada pun kubur jalan sebelum masuk ctu~

atie said...

@suri:jom skali berkelah~

lalink7 said...

jauhh x jalan nak ke sana?? ohhhhhhhhhh..menariknyee tgk air tuee macam nak berendah 10 jamm...

tp nama tmpat creepy la..hehehe

kite follow awakss

atie said...

@lalink7:hi..salam kenal..agak jauh..setengah jam nak sampai dr kuantan.

HIT@M PUTIH said...

x pernah p sg lembing.. padahal org pahang gak..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...