Feb 14, 2011

::Bake at Home::Butter Cake with cube Chocolate~

Petang smlm tiba2 wat kek..kek cepat nak siap..tak sampai satu jam siap..

dalam fikiran bermain2 no 6, 6, 4, 9..bukan no ekor tau..tikam tak menang punye..sbb ada no 4..hihi

Rahsia no dpt dr kakak atie, kalau nak wat kek ingt la no tu.selebih ye, kita boleh campur bahan2 lain ikut cita rasa sendiri.apa ye dengan 6,6,4,9 tu:

6 oz gula
6 oz butter
4 biji telur
9 tepung


Sebelum Masak Semalam

Untuk lebih sedap dan rajin..asingkan putih telur dengan kuning telur lain2..untuk cepat dan malas..Sila campak2 je bahan2 ye pukul satu2 ye..pukul butter smpi kembang br masuk telur, malas nak terangkan satu2..haha..bakar 180c dlm oven.

Siap masak dan dipotong

25 comments:

Ujang9897 said...

mula2 buruk2..skali tgk mcm sedap =)

SANDRA AZWAN said...

teringin nak buat kek sendiri.....takut tak jadi, beli je kat KEDAI bakery!;-P

atie said...

@ujang:gambar mula2 tak masak lagi..mana la nampak cantik..

penyejuk hati said...

nmpak sngt sedap..nk cuba la nnt (^_^)

atie said...

@sandra:mesti jadi punye..ingt no 6649..hehe

atie said...

@penyejuk hati:butter cake mmg sedap biase ye~

Un Phat Lee said...

lapar pulak.adui

Nava.K said...

looks really easy to make, will try.

E.d.Y said...

macam senang je..leh try ni

░♥si lampu neon♥░ said...

aku suke memasak..dengan berbesar hati follow =) hahhahaha nampak sedap , dan pasti sedap kek tu

niesz said...

sedap nye!mmg lain bile da masak kan..

jom bc cni : sabtu+ahad+isnin

:: Zanna :: said...

mudahnya.. ^.^ 6649

sahromnasrudin said...

alamak..pos la cini cikit..leh kami rasa heheheee

~ yus ~ said...

Wah! kek butter pulak...

Mcm mudah aje ye. Tp guna oz ni yg malas ni, akak suka yg guna cawan je. Malas nak menimbang sebenarnya..hihi

atie said...

@un Phat lee:lapar pergi makan ye~

atie said...

@Nava.k:yup..just follow 6649~

atie said...

@edy:try la..dah sng dh cr ni~

atie said...

@neon:terima kasih follow~kek butter mana la tak sedap~

atie said...

@niesz:sblm msk cam buruk je..dh masak..sedap la~

atie said...

@zanna:jangan lupa tau 6649~

atie said...

@sahromnasrudin:alamak..wat bancuhan skit je..dah abis~haha

atie said...

@kak yus:hehe..mula2 timbang2..lama2 agak2 je~hehe

Khairul Amry Mohamad Puad said...

walaupon nampak senang, tapi rasa kalau buat, tak jadi kot, tak pernah buat kek. masak gulai pernah la. hahaha...kang buat kek macam buat gulai tak ke naya. hohoho

lalink7 said...

teliurrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrr
uwaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa
tensionnnnnnnnnn
laparssssssssssss

atie said...

@lalink7:aik..tak kan tak makan lunch lg ni..smpi terliur tgk gmbr kek~hehe

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...