Nov 20, 2010

::Ketam Berlada::

Hari ni belajar masak ketam berlada dan membuat jeli kristal untuk pencuci mulut..jeli kristal tu senang je..pi beli jeli kristal NONA kacau ngan air panas tuang dalam bekas dan sejukkan!siap utk dimakan..(^_^)..untuk kelas masakan saya bersama kakak minggu ni saya belajar ketam berlada..Gambar xberapa cantik..tp sedap di makan..(^_^)

Bahan-Bahan:

  • Bawang Putih(blend)
  • Bawang Merah(blend)
  • Halia(blend)
  • Daun Limau Pirut
  • KETAM
  • Serai
  • Cili Kisar
  • Tomato
  • Garam
  • Gula
  • Telur
Cara Memasak:
  • letak minyak<--perkara wajib
  • serai+limau purut
  • Letak bahan-bahan yang dah dikisar(blend)<--bwg putih+bwh merah+halia
  • setelah bawang tadi dah naik bau..letak cili kisar
  • letak tomato sos(air asam jawa pun boleh)
  • garam+gula
  • letak ketam+gaulkan rata
  • tutup kuali ngan penutup kuali<--nak bagi ketam masak
  • bila sambal dah kering letak sedikit demi sedikit telur sambil kacau
  • SIAP
~~atie
Saturday, November, 20 2010
hari ni birthday buntat@baby Q ye birthday yang ke 2 thn..
Happy Birthday my darling sweet niece..

2 comments:

mohd said...

waa..sgt sdp..huhu..nk yg ni jgk bley??haha.eh arini besday sibuntat ek?hehe

atie said...

ketam dh xde la..hihi.lg pn ketam nk beli mahal.hihi
yup..arini bday die

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...