Nov 15, 2010

hari minggu saya

weekend baru ni, saya menghabiskan masa di KLCC convention centre menjaga salah satu booth Gomobile milik company tempat praktikal saya dulu..
berbeza ngan tahun lepas, booth tahun ni berada di maxis ye booth...kire mcm saya plak yg jadi staff maxis..
selama dua hari kat ctu..perkara paling menarik!! saya dapat byk recycle bag dr maxis dan juga dr company lain..tp bila saya balik,beg2 tu sy bg pada adik beradik sy, sume pun suka recycle beg skang ni, almaklum, sabtu is 'No plastic bag day'..hihi..saya tetap simpan dua atau tiga beg dr setiap company utk saya dan juga teman hati saya xlupa jugak utk mak saya..since die xdpt lg beg dr celcom..(^_^)
berbanding tahun lepas, saya suka kali ni..haha..suka bercakap n promote pd org..tp kalau hari2 wat xsuka plak kot..hehe
byk kejadian pelik berlaku selama dua hari baru ni..mari saya cerita kan satu persatu:
  1. since saya jaga salah satu maxis booth yg promote MMS content n Islamic content, org ingt sy staff maxis..
  2. ada yang akan tnya saya, ada jual maxis topup x kat sini?
  3. boleh upgrade simcard x kat sini?
  4. maxis center buka x hari ni?pukul brape buka?
  5. boleh bayar bil maxis tak kat sini
  6. xkurang jugak yg tnya, maxis jual iphone x sini?(tp plik jugak maxis xpromote iphone 4 baru ni)
  7. boleh terminate account maxis x sni?
  8. nak upgrade plan boleh x?
  9. sesetengah org, bila lalu kat booth maxis, n ada agen maxis promote broadband pd mereka, mereka xsegan silu mengkritik ngan agak keras dengan menggunakan ayat yg kurang baik pada agen tu balik..kesian dieorg..bukan staff maxis pun..student lg dieorg tu..tlg jual je..hehe
  10. ada yang selambe menarik flyers yang saya pegang.bler dah lihat isi kandungan flyers, selambe bg balik..haih..
  11. ada yang ketawa bler sy promote menda2 ni..mereka akan cakap, 'oo, ni amik duit org la ni tiap2 bulan'
  12. ada yg terus angkat tgn xmau menerima flyers sy(at least senyum juga)
  13. ada yg xnk pandang langsung.
  14. xkurang juga yang ckp content2 ni tipu je..
  15. ada yang cuba nak amik beg yg saya jadikan free gift pd org yg melanggan content saya promote(agaknya ingat free kot)

slalu ye saya suka approach org melayu..menarik minat mereka utk langgan islamic content..tapi still xramai berminat..pada saya, klu org approach sy pun, sy menolak..sbb sy bukan jenis suka melanggan atau menghantar content sms atau mms ni..yang lain pun saya approach juga, since kami still ada non-islamic content kan..setiap minimum content yg berharga 2 rggt akan dpt satu beg hotlink yg sgt cntik!

hari smlm hari paling menarik buat saya, selain approach org..ada yg approach saya bertanya 'mcm mana nak dpt beg hotlink tu?' teruja sungguh..(^_^)
saya xmengira berapa beg yg saya telah beri pd hari smlm..yang saya ingt saya sgt excited mengambil satu persatu beg utk diberi pada pengunjung yang berminat mendaftar..Terima kasih semua yang dah beri support.

cerita terkahir sy, kejadian berlaku semasa sy menunggu org telekom memberi sy satu beg dekat phone museum, ada org lelaki menghampiri saya bertanya

lelaki: 'sini ada phone directory telekom x?'
saya:'sini xada..sini museum tentang evolusi telepon'
lelaki:'yela..ada xada directori buku utk telefon tu..
saya:'erk..cuba tnya org telekom'
org telekom:'xada encik..sini exhibition je'
lelaki:'mana saya nk dpt buku direktori kt sni'
org telekom:'xada encik..tu kat opis telekom'
lelaki:'mana opis telekom kt sni?'
org telekom(garu kepala dh dia)
saya:encik..sni xada..klu nak pi tgk kat bangunan telekom ke opis telekom ke yg di luar..klcc xada..
lelaki:'yela kat mana opis telekom'
(sambil tnya sambil sentap air mineral yg saya dpt dr telekom)
saya:'kt bangunan telekom raja chulan la'(sabar lg)
lelaki:'sni xadala buku tu?'
(sambil die nak amik plak beg telekom kt tgn org telekom tu..padahal org tu nk bg sy)
org telekom:xada encik..sni exhibition..n die jwb..beg ini utk die(sambil tunjuk kt sy)
pastu die keluar terus..

pelik btul ada org mcm tu..hoho..
(^_^)

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...